•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Marketing Strategy

Program Studi S1 Pendidikan Bisnis UNESA

 
Card image

Course Description

The Marketing Strategy course teaches marketing concepts and theories that organizations can apply in an effort to discover, create and exploit them in order to gain an advantage in competition. Through the marketing strategy course, students are expected to understand the process of analyzing market situations, evaluating segments, targets and brand positioning, analyzing the selection and evaluation of marketing strategies based on the life cycle, competitive position, and evaluating marketing performance. The learning approach chosen is student-centered, meaning that the learning process encourages students to be active in the process of searching for learning resources in constructing knowledge. Learning methods are carried out using case analysis, presentations, discussions, observation assignments, and reflection.

Program Objectives (PO)

  • Mampu bersikap tangguh, kolaboratif, adaptif, inovatif inklusif dalam belajar dan memiliki jiwa kewirausahaan
  • Mampu merancang, mengaplikasikan, hingga mengevaluasi bidang marketing khususnya pada bidang strategi pemasaran
  • Mampu memanfaatkan TIK untuk menelusur data dan informasi tentang strategi pemasaran
  • Mampu memecahkan permasalahan dalam aktivitas strategi pemasaran

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Pengertian strategi pemasaran dan langkah-langkah persiapan menyusun strategi pemasaranngenalan tentang pemasaran dan strategi pemasaran
    • Date  3 September 2025

  • Pertemuan 2
    Segmentasi pasar (segmenting)
    • Date  3 September 2025

  • Pertemuan 3
    Dan menjelaskan keterkaitan antara strategi korporat, bisnis, dan pemasaran
    • Date  17 September 2025

  • Pertemuan 4
    Target pasar (targetting)
    • Date  24 September 2025

  • Pertemuan 5
    Menganalisis dan Menentukan target pasar
    • Date  1 Oktober 2025

  • Pertemuan 6
    Posisi produk pada persaingan pasar industri
    • Date  8 Oktober 2025

  • Pertemuan 7
    Dan menganalisis posisi pasar produk dalam industri
    • Date  15 Oktober 2025

  • Pertemuan 8
    UJIAN TENGAH SEMESTER
    • Date  15 Oktober 2025

  • Pertemuan 9
    Dan menganalisis strategi produk
    • Date  22 Oktober 2025

  • Pertemuan 10
    Dan menganalisis strategi harga
    • Date  29 Oktober 2025

  • Pertemuan 11
    Dan menganalisis strategi promosi
    • Date  5 November 2025

  • Pertemuan 12
    Dan menganalisis strategi distribusi
    • Date  12 November 2025

  • Pertemuan 13
    Dan menganalisis strategi jangka panjang dengan CRM (customer relationship management)
    • Date  19 November 2025

  • Pertemuan 14
    Dan menganalisis strategi pemasaran online
    • Date  26 November 2025

  • Pertemuan 15
    Merancang evaluasi strategi pemasaran
    • Date  3 Desember 2025

  • Pertemuan 16
    UJIAN AKHIR SEMESTER
    • Date  17 Desember 2025

Lecturer

RENNY DWIJAYANTI
RENNY DWIJAYANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

NOVI MARLENA
NOVI MARLENA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Bisnis
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10